Wednesday, November 23, 2005

Bila kenangan lalu menjelma...

Tanggal 4 Januari 1997

Pagi itu aku keluar rumah awal2 pagi.
kenaper yek..
Oh rupanya aku kener mulakan hidup baru di satu tempat yang begitu asing bagi aku..
tidak pernah aku jejakkan kaki aku yang kecil waktu itu di atas tanah di Satu sudut kecil Johor Bahru..
Ahh kadang2 aku rasa gembira,kadang2 rasa tak bersedia...
Aku bertolak bersam emak untuk mendaftar,..
Bila terpandang signboard Tempat itu aku rasa bersemangat untuk tinggal di sana...Macam ada satu Adventure yang akan aku lalui di sini..
Ramai gak aku tengok budak2 datang ngan mak bapak diorang..nak mendaftar jugak kot..HeHeHeHe...Sama macam aku nak mulakan satu perjalanan hidup..
Penat gak...kener tunggu turn...Ramai...
LePAS TU DAPAT NAIK BILIK...ngatkan dapat rehat..rupernyer kenr dengo taklimat plak..Pegh ngantuk betul...Aku dapat ramai kawan kat sini...Mak pun dah balik...!!!!!!
HEEHEE!!!!
yang bestnya aku tengok budak2 ni ramai yang nangis...aku plak sempoi jerk...
aku tengok jerk ah..
aku duduk katil atas..
kat bawah plak yana duduk kot..kalo tak silap ah.Dorm Alu A1.
Ada 6 katil double dekker..Satu dorm ngan aku mase tu ialah Medol,Mieza,Yana,Nani,Nina,Yer ah kalo aku tak salah ah..Ops luper lak Noi pun satu dorm gak...
Pastu kami pun lalui ah tempoh atau zon dahsyat tapi takder ah sampai mati..
senior2 poyo jerk nak kenekan kami...junior ah katakan..
tapi maser tu ader ramai lagi senior...before diorang blah ker mrsm n asrama penuh lain.
aku ngat pun tak ramai...
macam2 ah kenangan maser minggu orientasi tu...
seminggu ah mase orientasi..

Hari Isnin 6 Januari 1997.
aKu dan bebudak lain mendaftar ket SEKOLAH MENENGAH ENGKU TUN AMINAH,JB..
HEHEHEHE..
Aku masuk kelas 1A. kelas ni kelas first kat SETA nie..campur2 ngan budak luar gak...pastu kat kelas ni aku duk sebelah Diana Abdul Wahid..
Diana nie havoc gak..jadi tempat cubit aku jerkk..yer ah biler ngantuk aku cubit ah peha dier....Disebabkan duduk sebelah dier aku jadi rapat ngan Diana..Diana yang tembam..hahahahahAke sekolah petang maser tu..
Ops luper lak nak bagitau..Pas seminggu kat Hostel baru ah aku rindu kat umah...
tapi kejap jerk
...
Aku n budak2 lain berebut ah tempat duduk tiap kali nak gi sekolah...Sekali ngan budak EC (English College).Budak EC ada 6 orang jerk...Bun,Slim,najib,bawang,atong n ridhuan omar sani (ROS)...Budak2 ni ah pelajar malang tiap kali naik bas hehehe

1 comment:

فيصل said...

uit.. sama la... aku Felda Serting 2 aka Felda Raja Alias 2